Napisane przez Dominik 24 stycznia, 2017 3 komentarze
Istnieje przeświadczenie, że pracę w administracji publicznej można dostać tylko dzięki znajomościom. Przez ciocię, wujka, kuzyna itp. Być może w małych miejscowościach, czy gdzieś na wsi tak właśnie jest. Lecz w dużych miastach ten stereotyp się nie sprawdza. Szansę na zatrudnienie ma każdy kto tylko ma odpowiednie kwalifikację, potrafi dążyć do celu, albo wstrzeli się w dobry moment i ma trochę szczęścia. Oczywiście praca w sektorze publicznym ma swoje dobre i złe strony. Ale tak naprawdę każda praca w każdej branży ma pewne zalety i wady.
Do zalet pracy w administracji publicznej należą między innymi: stabilne zatrudnienie, dodatkowe składniki wynagrodzenia takie jak np. trzynastka, premia uznaniowa itp., świadczenia socjalne, większe przywiązywanie wagi do przepisów prawa pracy i uprawnień pracownika.
Wadami natomiast mogą okazać się np. sztywno ustalone godziny pracy od..do.., bez możliwości załatwienia jakiejś sprawy prywatnej w ciągu dnia pracy i np. odrobienia tego czasu „po godzinach”. Trzeba liczyć się także ze zwiększoną odpowiedzialnością prawną w zakresie finansów, czy rozliczeń skarbowych. W zależności od stanowiska i miejsca pracy można mieć do czynienia z nepotyzmem, interesownością, czy korupcją.
3 komentarzy do “Wady i zalety pracy w administracji państwowej”