Kierownik ds. administracyjnych: o pracy i życiu

Wady i zalety pracy w administracji państwowej

Napisane przez Dominik 24 stycznia, 2017 3 komentarze

Wady i zalety pracy w administracji państwowej
Istnieje przeświadczenie, że pracę w administracji publicznej można dostać tylko dzięki znajomościom. Przez ciocię, wujka, kuzyna itp. Być może w małych miejscowościach, czy gdzieś na wsi tak właśnie jest. Lecz w dużych miastach ten stereotyp się nie sprawdza. Szansę na zatrudnienie ma każdy kto tylko ma odpowiednie kwalifikację, potrafi dążyć do celu, albo wstrzeli się w dobry moment i ma trochę szczęścia. Oczywiście praca w sektorze publicznym ma swoje dobre i złe strony. Ale tak naprawdę każda praca w każdej branży ma pewne zalety i wady. Do zalet pracy w administracji publicznej należą między innymi: stabilne zatrudnienie, dodatkowe składniki wynagrodzenia takie jak np. trzynastka, premia uznaniowa itp., świadczenia socjalne, większe przywiązywanie wagi do przepisów prawa pracy i uprawnień pracownika. Wadami natomiast mogą okazać się np. sztywno ustalone godziny pracy od..do.., bez możliwości załatwienia jakiejś sprawy prywatnej w ciągu dnia pracy i np. odrobienia tego czasu „po godzinach”. Trzeba liczyć się także ze zwiększoną odpowiedzialnością prawną w zakresie finansów, czy rozliczeń skarbowych. W zależności od stanowiska i miejsca pracy można mieć do czynienia z nepotyzmem, interesownością, czy korupcją.

3 komentarzy do “Wady i zalety pracy w administracji państwowej

  • Iwona

    Pracuję w administracji publicznej już 5 lat. Bardzo sobie chwalę tę pracę i nawet jak by mi proponowali większą pensję, to nie zmieniłabym tej pracy.

  • Danuta

    Ja też jestem bardzo zadowolona ze swojej pracy. Stabilna posada, miły szef, pensja na czas. Czego chcieć więcej?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy