Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 75559

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

  • Zagrożenie korupcją.

  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

Zakres zadań

  • ­­Przygotowuje projekty decyzji i postanowień dla Ministra jako organu wyższego stopnia w sprawach wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie przyznawania świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • ­Przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi/wnioski obywateli w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym w sprawach wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie przyznawania świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • ­Interpretuje przepisy prawa w ramach wykonywania zadań związanych z koordynacją unijną i dwustronną, w zakresie świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych, jako instytucja łącznikowa i władza właściwa, zapewniające możliwość uzyskania świadczeń przez osoby przemieszczające się w granicach Unii Europejskiej, EOG i Szwajcarii oraz państw, z którymi RP zawarła umowy dwustronne.
  • ­Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, pisma obywateli, organów i instytucji, udziela wyjaśnień telefonicznych obywatelom w sprawach dotyczących stosowania prawa w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych oraz sporządza informacje na potrzeby instytucji właściwych i instytucji łącznikowych.
  • Opracowuje stanowiska w zakresie stosowania prawa europejskiego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich, dotyczące rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych w ramach współpracy z punktem kontaktowym SOLVIT.
  • ­Proponuje rozwiązania legislacyjne w zakresie świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych, zapewniające właściwe stosowanie przepisów prawa polskiego i ich dostosowanie do przepisów europejskich w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  • ­Prowadzi szkolenia dla przedstawicieli Urzędów Wojewódzkich w zakresie orzekania i legislacji w obszarze świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze związanym z systemem zabezpieczenia społecznego
  • ­Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • ­Znajomość europejskich aktów prawnych z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
  • ­Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych i o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
  • ­Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie prowadzenia postępowania administracyjnego
  • ­Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy.
  • ­Komunikatywność
  • ­Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

    Szczegóły ogłoszenia

    Firma: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie

    Data dodania: 2021-03-09

    Miejsce pracy: mazowieckie / Warszawa

    Najnowsze oferty pracy:

    Więcej ofert pracy