Główny specjalista do spraw legislacji

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 73379

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe

  • nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)

  • zagrożenie korupcją


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych; wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; w budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm); w budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych

  • praca w pokoju wieloosobowym

  • praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner

Zakres zadań

  • prowadzi obsługę procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: zgłasza propozycje do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów; opracowuje, opiniuje, uzgadnia i konsultuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, a także reprezentuje Ministra w pracach nad tymi projektami; prowadzi rządowy proces legislacyjny
  • monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii; analizuje planowane zmiany prawne
  • prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: gromadzi materiały; przygotowuje odpowiedzi; prowadzi konsultacje
  • prowadzi obsługę udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego: przygotowuje i/ lub uzgadnia dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa oraz materiały dla przedstawicieli Ministerstwa; prowadzi i/ lub bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach; przygotowuje/ uzgadnia dokumenty podsumowujące; monitoruje realizację zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach
  • udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych) dotyczące indywidualnego prawa pracy

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • znajomość ustaw z zakresu indywidualnego prawa pracy
  • znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych
  • znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
  • znajomość Zasad techniki prawodawczej
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • myślenie analityczne
  • komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, rzetelność
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

    Podobne oferty pracy

    Specjalista ds. Planowania Zadań

    Aktualnie szukamy osoby, która dołączy do działu konstrukcji elektrycznej w Starachowicach na stanowisko Specjalisty ds. Planowania Zadań Zakres obowiązków Administracyjne wsparcie biura konstrukcyjnego Tworzenie raportów i statystyk w programie Excel...

    Firma: ASTEK Polska

    Lokalizacja: świętokrzyskie / Starachowice

    Data publikacji: 2021-02-16

    Więcej informacji

    Referent ds. Administracyjnych - Pracownik Sekretariatu Biura Budowy

    Opis stanowiska: obsługa administracyjna biura budowy prowadzenie korespondencji przychodzącej i wychodzącej rejestracja i archiwizacja poczty dbanie o prawidłowy przepływ informacji wewnątrz firmy przygotowywanie raportów i zestawień archiwizacja danych w...

    Firma: KOBYLARNIA S.A.

    Lokalizacja: zachodniopomorskie / Bobolice

    Data publikacji: 2021-02-16

    Więcej informacji

    Asystent / Asystentka Serwisu Technicznego

    Co będziesz robił/robiła? bieżące wsparcie Serwisu Technicznego w zakresie obsługi administracyjno-biurowej, przygotowywanie ofert serwisowych dla klientów oraz firm partnerskich, prowadzenie dokumentacji Serwisu Technicznego, przyjmowanie i obsługa...

    Firma: EMS Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: śląskie / Katowice

    Data publikacji: 2021-02-16

    Więcej informacji

    Szczegóły ogłoszenia

    Firma: Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie

    Data dodania: 2021-02-03

    Miejsce pracy: mazowieckie / Warszawa

    Najnowsze oferty pracy:

    Więcej ofert pracy