O pracy i życiu

Profil kompetencji kierowniczych w administracji

Napisane przez Dominik 12 sierpnia, 2018 0 komentarzy

kompetencje
Coraz dokładniejsza skrupulatność w jakościowym doborze pracowników sprawia, że zaczynają powstawać schematyczne modele profilowe idealnego kandydata. Tendencja ta dotyczy niemal każdej branży, również administracji samorządowej. Wielu uznanych teoretyków podejmowało się prób stworzenia optymalnego modelu kompetencji. Jak wygląda on w przypadku stanowisk kierowniczych? Najpopularniejszy profil obejmuje trzy rodzaje kompetencji: konceptualne, społeczne i technicznie. Do kompetencji konceptualnych na stanowisku kierowniczym w administracji zaliczymy myślenie strategiczne i zdolności analityczne. Kompetencje społeczne to inaczej zdolności interpersonalne, natomiast techniczne obejmują biegłość zawodową. Charakterystyczna dla tego profilu jest relatywność w określaniu priorytetowego rodzaju kompetencji. Zależy on bowiem od szczebla hierarchii kierowniczej, na którym znajduje się dany pracownik. Im niżej, tym ważniejsze są zdolności techniczne, specjalistyczne w danej branży. Z kolei im wyższe stanowisko kierownicze, tym ważniejsze stają się umiejętności interpersonalne – pozwalające zarządzać grupą i budować relacje międzyludzkie. Natomiast od stanowisk kierowniczych, znajdujących się na szczycie tej drabiny, wymaga się wyjątkowych umiejętności analityczno-syntetycznych, twórczego zorientowania na rozwiązywanie problemów i perspektywicznego myślenia koncepcyjnego. Oczywiście część elementów z danego rodzaju jest wspólna dla wszystkich szczebli – m.in. zdolność współpracy z otoczeniem.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy