O pracy i życiu

Jak być dobrym kierownikiem w administracji?

Napisane przez Dominik 4 czerwca, 2018 0 komentarzy

jak być dobrym kierownikiem
Kierownik do spraw administracyjnych, podobnie jak każde stanowisko kierownicze w innych branżach, to zawód wymagający – zarówno pod względem wysokiej jakościowo merytoryki wypełnianych obowiązków, jak i wybitnie rozwiniętych umiejętności miękkich i doświadczenia. Dobry kierownik to przede wszystkim kierownik, posiadający duży zasób wiedzy z dziedziny, w której się specjalizuje. Nie może poprzestać jedynie na studiach – współczesny rynek pracy przeobraża się tak szybko, że aby się na nim utrzymać, niezbędne jest ciągłe dokształcanie i pogłębianie nabytych kompetencji. Bycie dobrym kierownikiem to jednocześnie bycie profesjonalnym liderem. Konieczne są znakomite zdolności interpersonalne i komunikacyjne, które pozwolą nie tylko na zbudowanie efektywnie współgrającego zespołu, ale również umożliwią pracownikom rozwój. Kierownik powinien być nie tylko motywacją, ale także siłą napędową swojego zespołu – musi z jednej strony inspirować i akceptować, a z drugiej stanowić autorytet, chętnie dzielić się swoją wiedzą i jednocześnie wspierać oraz służyć radą i pomocą. Osoba, zatrudniona na stanowisku kierowniczym, to także negocjator i rozjemca. Pracownicy muszą czuć, że w sytuacjach problemowych nie zostaną pozostawieni samym sobie. Kierownik, profesjonalnie wykonujący swoją pracę, to w końcu osoba posiadająca nieprzeciętne zdolności organizacyjne i potrafiąca prawidłowo delegować obowiązki – w tym tkwi sukces budowania i kierowania zespołem.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy