O pracy i życiu

Jak zachować asertywność w pracy?

Napisane przez Dominik 3 marca, 2021 0 komentarzy

Kiedy zastanawiamy się nad asertywnością, najczęściej zrównujemy ją ze sztuką mówienia „nie”. Jest w tym sporo racji, jednak nie zamyka się to jedynie w tym aspekcie. W swojej pracy również możesz wykorzystać asertywność. W jaki sposób? Podpowiadamy.

Jeżeli pracujesz jako kierownik do spraw administracyjnych, musisz być przede wszystkim asertywny, żeby nie mieć trudności z podejmowaniem odpowiednich decyzji oraz z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Przekonaj się zatem, w jaki sposób zachować asertywność w pracy.

Asertywność w pracy

Wielu osobom wydaje się, że odmowa w pracy może wiązać się z przykrymi konsekwencjami. Nie zawsze tak jest. Niekiedy taka postawa pozwala na naszą wydajność, motywację do pracy, a przede wszystkim pozwala na zdobycie szacunku wśród innych osób. Twój szef, a także pracownicy powinni docenić to, że jesteś w stanie postawić granice, a przede wszystkim postawić na swoje. Bycie asertywnym to również dobry sposób na zwiększenie wiary w samego siebie.

Oczywiście ma to również spory wpływ na lepsze samopoczucie. Dzięki takiemu zachowaniu, będziesz mógł robić rzeczy, które są zgodne z Twoimi przekonaniami. Pozwoli Ci na to spokój. Twoi współpracownicy obserwując Twoją postawę, również poczują się pewniej i będzie im łatwiej być asertywnym. Pracuj zatem nad sobą każdego dnia, a na pewno poczujesz się pewniej i lepiej zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy