O pracy i życiu

Czym powinien charakteryzować się kierownik działu administracyjnego?

Napisane przez Dominik 28 lutego, 2018 0 komentarzy

cechy kierownika ds. administracyjnych
Wymagania kwalifikacyjne dla kierownika ds. administracji są bardzo rozległe. Zawód ten wymaga nie tylko szerokiej wiedzy, ale również kilkuletniego doświadczenia i dodatkowych umiejętności takich, jak doskonała znajomość języka obcego. Niemniej ważne są również zdolności interpersonalne i rozwinięte umiejętności miękkie. Można by pomyśleć, że to ostatnie sformułowanie jest tendencyjnie – nic bardziej mylnego! W przypadku stanowisk kierowniczych, cechy osobowościowe to połowa sukcesu. Trzeba zdawać sobie sprawę, że kierownik administracyjny kieruje grupą ludzi, nie tylko delegując poszczególne zadania, ale również kontrolując ich wykonanie, szkoląc i stanowiąc wsparcie. Osoba taka powinna być urodzonym liderem. Umiejętności komunikacyjne, otwartość i zdolność wzbudzania zaufania to jedne z wielu cech niezbędnych. Do kolejnych należą pewność siebie, asertywność, szybkość rozwiązywania konfliktów, brak podatności na sytuacje stresowe oraz zdolności analityczno-negocjacyjne. Konieczne okaże się również myślenie taktyczne, umiejętności zarządzania (zarówno kapitałem ludzkim, jak i finansami), zdolności planistyczno-organizacyjne oraz wrodzona przedsiębiorczość. Kierownik administracyjny musi być ponad to odpowiedzialny i sumienny, by stanowić właściwy wzór do naśladowania dla swoich podwładnych.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy