
Kierownik administracyjny to osoba stojąca na czele działu administracyjnego danej firmy bądź przedsiębiorstwa. Należy do kadry kierowniczej, stąd duży prestiż tego stanowiska, cieszącego się szacunkiem i ugruntowaną renomą.
Obowiązki kierownicze opierają się na organizacji pracy członków działu oraz zarządzaniu wykonywaniem określonych zadań. Kierownik działa z myślą o ciągłym rozwoju jakościowym swoim, współpracowników i firmy oraz w poszanowaniu norm optymalizacji i zwiększania efektywności.
Stanowisko kierownicze związane jest z wysokimi zarobkami. Pamiętajmy, że kierownik działu bierze na siebie odpowiedzialność za każdy błąd lub zaniedbanie pracownika niższego szczebla, a zadania priorytetowe bądź najwyższej wagi wykonywane są bezpośrednio przez niego.
Kierownik administracyjny zazwyczaj samodzielnie dobiera sobie zespół i powinna temu towarzyszyć pogłębiona analiza psychologiczna. To od niego bowiem zależy jakość pracy całego działu i poziom współpracy. Ważne jest również odpowiednie delegowanie zadań, w oparciu o świadomość indywidualnych zdolności poszczególnych pracowników.
Osoba, zatrudniona na opisywanym stanowisku, monitoruje również terminowość wykonywania zleceń oraz pilnuje działania zgodnego z zasadami ergonomii pracy, a także kontroluje przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych i bezpieczeństwa i higieny pracy. Bardzo ważnym zadaniem, od którego niejednokrotnie zależy powodzenie danego zlecenia czy projektu, jest również utrzymywanie długotrwałych relacji z partnerami biznesowymi. Zazwyczaj niezbędna jest do tego biegła znajomość języków obcych, a nierzadko wyjazdy służbowe i reprezentacja firmy na zewnątrz.