O pracy i życiu

Wady i zalety pracy w administracji państwowej

Napisane przez Dominik 24 stycznia, 2017 3 komentarze

Wady i zalety pracy w administracji państwowej
Istnieje przeświadczenie, że pracę w administracji publicznej można dostać tylko dzięki znajomościom. Przez ciocię, wujka, kuzyna itp. Być może w małych miejscowościach, czy gdzieś na wsi tak właśnie jest. Lecz w dużych miastach ten stereotyp się nie sprawdza. Szansę na zatrudnienie ma każdy kto tylko ma odpowiednie kwalifikację, potrafi dążyć do celu, albo wstrzeli się w dobry moment i ma trochę szczęścia. Oczywiście praca w sektorze publicznym ma swoje dobre i złe strony. Ale tak naprawdę każda praca w każdej branży ma pewne zalety i wady. Do zalet pracy w administracji publicznej należą między innymi: stabilne zatrudnienie, dodatkowe składniki wynagrodzenia takie jak np. trzynastka, premia uznaniowa itp., świadczenia socjalne, większe przywiązywanie wagi do przepisów prawa pracy i uprawnień pracownika. Wadami natomiast mogą okazać się np. sztywno ustalone godziny pracy od..do.., bez możliwości załatwienia jakiejś sprawy prywatnej w ciągu dnia pracy i np. odrobienia tego czasu „po godzinach”. Trzeba liczyć się także ze zwiększoną odpowiedzialnością prawną w zakresie finansów, czy rozliczeń skarbowych. W zależności od stanowiska i miejsca pracy można mieć do czynienia z nepotyzmem, interesownością, czy korupcją.

3 komentarzy do “Wady i zalety pracy w administracji państwowej

  • Avatar dla Iwona
    Iwona

    Pracuję w administracji publicznej już 5 lat. Bardzo sobie chwalę tę pracę i nawet jak by mi proponowali większą pensję, to nie zmieniłabym tej pracy.

  • Avatar dla Danuta
    Danuta

    Ja też jestem bardzo zadowolona ze swojej pracy. Stabilna posada, miły szef, pensja na czas. Czego chcieć więcej?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy